پزشکی - سلامتزیبایی - آرایشی

چطور کانسیلر بزنیم؟ آموزش استفاده از کانسیلر برای نواحی مختلف صورت

کانسیلر لوازم آرایشی است که باید تو کیف هر خانوم زیبایی باشد. چون با کانسیلر شما مثل یک جادوگر می‌توانید تمام عیب و نقص‌های صورت خود را برطرف کنید. فرقی نداره که می‌خواید جوش صورت را بپوشانید یا سیاهی دور چشم، استفاده از کانسیلر چیست، همیشه کارساز است. اگر از کانسیلر اشتباه استفاده کنید، در واقع به فنا می‌روید. چون که نقص‌های صورت بیشتر به چشم می‌آیند. در این پست روش انتخاب تن مناسب کانسیلر و روشهای تخصصی چگونگی استفاده از کانسیلر را یاد می‌گیرید.


فهرست مطالب


کانسیلر چیست؟

کانسیلر یک کرم پودر فشرده به رنگ روشن است که معمولاً برای روشن‌تر کردن نواحی تیره مانند دور چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول در انواع مختلفی از قبیل مایع، استیکی و کرمی تولید می‌شود که شما عزیزان می‌توانید با توجه به کاربرد و نوع پوستتان، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایید.

کانسیلر چیست؟

به طور کلی ویژگی‌های انواع کانسیلر به شرح زیر است:

  • کانسیلر مایع: پرطرفدارترین نوع کانسیلر، دارای پوشش‌دهی خیلی خوب، متناسب با انواع پوست به ویژه پوست‌های دهیدراته
  • کانسیلر استیکی: ایجاد لایه‌ای نسبتاً ضخیم روی پوست، سازگار با پوست‌های خشک
  • کانسیلر کرمی: بسته‌بندی شده در یک پالت، موجود در رنگ‌های مختلف برای یکدست کردن رنگ پوست
  • کانسیلر دو طرفه: کانسیلرهای دو طرفه معمولاً از نوع استیکی هستند که یک طرف آن‌ها به رنگ تیره و سمت دیگر آن به رنگ روشن است.

اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟

زمان استفاده از کانسیلر، بستگی به نوع کانسیلر شما دارد. به طور مثال بهترین زمان استفاده از کان سیلر رنگی، قبل از کرم پودر است. چرا که این محصولات بعد از بلِند شدن نیز، مقداری رنگ روی پوستتان باقی می‌گذارند که باید به وسیله کرم پودر آن را محو کنید.

عمل کوچک کردن سینه با لیزر چگونه است؟ + لیزر چه فوایدی برای جراحی سینه دارد؟

اما برای کانسیلرهای معمولی، توصیه می‌شود اول کرم پودر را مقدار کافی، کاملاً روی پوستتان پخش کنید و در مرحله بعد از کانسیلر استفاده نمایید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در انتهای میکاپ، نباید هیچ مرزی بین کرم پودر و کانسیلر شما دیده شود.

آموزش تصویری استفاده از کانسیلر 

طرز استفاده از کانسیلر جامد با مایع، تفاوت چندانی ندارد. تنها باید بدانید که کانسیلرهای مایع راحت‌تر روی پوست پخش می‌شوند اما برای محو کردن کان سیلر جامد نیاز به زمان و دقت بیشتری خواهید داشت. این کار را می‌توانید به وسیله براش، بلندر آرایشی یا حتی انگشتان دستتان انجام دهید.

طرز استفاده از کانسیلر دو طرفه

طرز استفاده از کان سیلر دو طرفه نیز به این شکل است که رنگ روشن آن را باید در نواحی مانند زیر چشم، روی بینی، خط خنده و به طور کلی قسمت‌های تیره‌تر پوستتان بزنید. رنگ تیره‌تر نیز برای کانتور کردن صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید قسمت‌هایی مانند بالای پیشانی، خط گونه و تیغه بینی را تیره‌تر کرده و فرم صورتتان را تغییر دهید.

روش استفاده از کانتور و کانسیلر چگونه است؟

استفاده از کان سیلر و کانتور برای رسیدن به فرم دلخواه صورت، ایجاد برجستگی و همچنین رفع تیرگی دور چشم بسیار کاربرد دارد.

کانسیلر:

از کانسیلر بیشتر در زیر چشم برای پوشاندن چین و چروک ها و تیرگی های آن ناحیه استفاده می شود، اما اگر به درستی و با دقت انجام نشود فرم چشم ها را بد می کند. پوست اطراف چشم چندین برابر نسبت به سایر نقاط بدن نازک تر است به همین دلیل رگ های آن قسمت به سادگی قابل دیدند. برای پوشاندن این رگ ها و یکدست کردن رنگ اطراف چشم با سایر قسمت های صورت میتوانید از کان سیلر با تناژ رنگی زرد استفاده کنید.

کانسیلر

این محصول در چندین رنگ ارائه شده است. به طور مثال افرادی که پوست سفید و به شدت روشنی دارند، برای اینکه کمی رنگ به چهره خود بیفزایند میتوانند از تناژهای رنگی صورتی روشن،عسلی یا قهوه ای روشن استفاده کنند. همچنین پوست های تیره تر میتوانند از کانسیلرهای هلویی یا تیره استفاده کنند.

آشنایی و بررسی بهترین روتین پوستی در پاییز

گاهی اوقات لازم است برای محو تفاوت رنگی اطراف چشم، چند رنگ کان سیلر را باهم ترکیب و سپس استفاده کرد. فقط حتما برای خرید کانسیلر به تناژ پوستی خود توجه کنید. از این محصول برای ماندگاری بیشتر رژلب، در نوک بینی و روی پیشانی نیز میتوان استفاده کرد.

کانتور:

ابتدا روی پوست خود پرایمر بزنید. تمام بخش های پوست خود را با کرم پودر بپوشانید. زیر چشم خود را با به کمک کانسیلر بپوشانید و کان سیلر را به خوبی روی پوست پخش کنید. اکنون با یک براش مناسب، لایه ای نازک از پودر تثبیت کننده بزنید تا کانسیلر و کرم پودر به خوبی بر روی پوست شما تثبیت شود.

اکنون پوستی یکدست و صاف دارید که برای کانتورینگ آماده است! توصیه می کنیم از کانتورهای کرمی استفاده کنید؛‌کانتوری که درنهایت،‌ به شکل مات روی پوست شما قرار بگیرد. اصلاً از کرم کانتور درخشان استفاده نکنید. اگر از محصولات استیکی استفاده کنید،‌ در کانتورینگ، بیشتر تسلط دارید.

استفاده از کانسیلر برای صورت:

هنگام زدن کانسیلر (مانند دیگر بخش های آرایش) باید در محیط نور کافی وجود داشته باشد تا به میزان کافی از آن را استفاده نمایید. برای پوشاندن تیرگی های دور چشم کان سیلر را با براش یا اسفنجی کوچک به شکل مثلث زیر چشم خود بکشید و سپس با براش یا اسفنجی بزرگ تر آن را بخوبی محو نمایید تا تمام سطح زیر چشم پوشانده شود.

می توانید از کانسیلرها برای پوشاندن جای جوش و لک های روی پوست بدن نیز استفاده کنید. کمی کانسیلر هماهنگ با رنگ پوستتان را روی لک ها زده و آن را بخوبی محو نمایید. برای طبیعی تر شدن هرچه بیشتر پوست می توانید کمی پنکک هم روی آن بزنید. در پیشگیری از پخش شدن رژ لب (بخصوص رنگ های جیغ و قرمز)، ثابت شدن شکل لب و حجم دادن به لب ها کمی از کانسیلر را به دور لبتان بزنید.

معرفی و بررسی بهترین رژ لب‌های بدون سرب + معرفی رژ لب های بدون سرب ایرانی

برای جلوگیری از کیکی شدن کانسیلر مخصوصا در نواحی زیر چشم اسفنجتان را مرطوب کنید یا پس از تمام شدن کار، دستمال کاغذی تا شده ای را زیر چشمتان قرار داده با ملایمت روی آن دست بکشید، تا اضافه های آرایشتان کاملا گرفته شود.

از دیگر کاربردهای آن باید به تمیز کردن ابروها اشاره کرد. با کان سیلر ابروهای خود را قاب کرده و آن ها را تمیزتر و برجسته تر نشان دهید. کانسیلر را در بالا و پایین ابروهای خود بزنید. مخفی کردن اشتباهات آرایشی دیگر کاربرد کانسیلر است. گاهی استفاده از آن بهتر از این است که با پخش کردن و پاک کردن، پوست کثیف شده و دوباره اصلاحات انجام شود.

روش استفاده از کانسیلر برای بینی:

نحوه کانتور بینی گوشتی یا استخوانی کاملا متفاوت است. در واقع اینکه کانتور بینی را چگونه انجام دهید، به ساختار استخوان و شکل آن بستگی دارد. راهنمای گام به گامی که در ادامه توضیح می‌دهیم، به شما کمک می‌کند بینی خود را مانند یک حرفه‌ای کانتور کنید.

1. در وهله اول برای کانتور بینی باید محصولی را انتخاب کنید که 3 یا 4 درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد. به جای سایه‌هایی که رنگ گرمی دارند، کانتورهایی با رنگ سرد انتخاب کنید.

2. با وجود اینکه کنترل کانتورهای پودری راحت‌تر است؛ اما اگر به قدر کافی مسلط نباشید و کانتور را به اشتباه روی پایه آرایش‌تان (روی پرایمر و کرم پودر) زده باشید، ممکن است مجبور شوید پایه آرایش را روتوش کنید. در نتیجه توصیه می‌کنیم ابتدا با کانتور کرمی شروع کنید و سپس از کانتور پودری برا تنظیم و تثبیت آن استفاده کنید.

افسردگی پس از زایمان چیست؟

3. برای کانتور کردن بینی از یک براش زاویه دار کوچک، یک بیوتی بلندر یا اسفنج معمولی استفاده کنید.

4. ابتدا خطوط کانتور را با هم ترکیب کنید و سپس به سراغ هایلایت بروید. اگر هنگام پخش کردن خطوط اشتباه کنید، می‌توان آن را با هایلایتر اصلاح کرد. از این رو این مرحله را آخر کار انجام دهید.

چگونه بینی را کانتور کنیم؟

همان طور که پیش از این اشاره کردیم، آموزش کانتورینگ بینی به شکل طبیعی آن بستگی دارد. با این حال چند مرحله مشترک وجود دارد که باید آن‌ها را دنبال کنید:

  • از یک براش نوک تیز و ظریف برای زدن کرم کانتور در نقاط مورد نظر استفاده کنید.
  • برای پخش و محو کردن خطوط کانتور از یک ابزار بلندینگ استفاده کنید (مانند بیوتی بلندر).
  • براش ظریف دیگری را به هایلایتر مایع یا کرمی آغشته کرده و آن را به طور یکنواخت با خطوط کانتور روی صورت ترکیب کنید.
  • در آخر کانتورینگ بینی را با پودر کانتور و نواحی هایلایت شده را با پودر تثبیت کننده شُل، تثبیت کند.

سخن پایانی

شما در این مقاله با کانسیلر و انواع آن آشنا شدید. همچنین از انواع کانسیلر آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

برای زیر چشم چه نوع کانسیلری بهتر است؟

کانسیلر با هدف پوشاندن عیوب دور چشم وارد بازار شد. به همین منظور انواع کان سیلر دور چشم از نوع مدادی یا استیکی یا تیوپی در بازار وجود دارد که بسته به برند خود، خدماتی به شما ارائه می‌دهد. برای مثال برخی کانسیلرها فقط تیرگی دور چشم را محو می‌کنند. در صورتی که برخی دیگر با ترکیبات مغذی و آبرسان به ترمیم عارضه‌های دور چشم نیز می‌پردازند.

معرفی بهترین متخصصان جراح پلاستیک و زیبایی به انتخاب مجله ایران دنتال
از چه ابزاری برای پخش کردن کانسیلر استفاده کنیم؟

بهترین ابزار برای این کار برس مخصوص کان سیلر است. اگر به این برس دسترسی ندارید، می‌توانید از اسفنج‌های آرایشی استفاده کنید؛ اما باید توجه داشته باشید که به خوبی برس‌ها نیستند. در نهایت وقتی به هیچ ابزاری دسترسی ندارید، چاره‌ای جز کمک گرفتن از انگشتان دست برایتان باقی نمی‌ماند.
توجه داشته باشید که اگر از انگشتان دست خود برای پخش کردن کانسیلر روی صورتتان استفاده می‌کنید، حتماً آن‌‌ها را از قبل کمی گرم کنید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که برای پوشاندن جوش و جای آن و هر نقطه قرمز دیگر روی پوست، بهتر است از گوش‌پاک‌کن یا قدری پنبه کمک بگیرید و کانسیلر سبز را با حرکات ضربه‌ای به پوست منتقل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا